الیور تویست


کتاب الیور تویست اثر چارلز دیکنز 

 این کتاب یکی از معروف ترین رمان های بزرگ جهان است که من دوبار ان را خوانده ام و مثل همیشه لذت بردم.

چارلز دیکنز معروف ترین رمان نویس انگلیسی دوران ویکتوریاست .از اثار وی میتوان به : الیور تویست -دیوید کاپرفیلد-مغازه عتیقه فروشی-ارزو های بزرگ و ... نام برد.

در مورد نویسنده : پدر چارلز دیکنز به علت قرضی که داشت به زندان افتاد و چارلز مجبور شد از سیزده سالگی در یک کارگاه واکس سازی مشغول به کار شود .در حقیقت سختی ها ومشقت هایی که وی در دوران کودکی کشید باعث شد اثرات عمیقی در اثار وی به وجود بیاورد وی بعد از کارگاه واکس سازی در دارالوکاله به منشیگری مشغول شد و بعد تند نویس شد و سپس به عنوان خبرنگار پارلمانی یکی از روزنامه ها  کارش را با نوشتن داستان های کوتاه ادامه داد.یکی از این داستان ها که به بسیار مورد استقبال مردم انگلستان قرار گرفت الیور تویست بود .در حقیقت در این کتاب شما با حقایق تلخ زندگی انگلستان و وضعیت طبقات مختلف اشنا میشوید .و چون خود نویسنده روزگار سختی در زندگی خود گذرانده اعتراض خود علیه جامعه انگستان رو در غالب داستان بیان کرده است .

در مورد داستان :همه چیز از به دنیا امدن نوزادی به نام الیور در نوانخانه اغاز شد ...کودک بحران ها و مشقت های فراوانی در زندگی کشید و از دست ارباب ستمگر خود فرار میکند و در لندن تک و تنها میشود . الیور سپس به دام (فاگین) مرد شروری که سر دسته دزد ها است می افتد.

تا اینکه الیور به صورت تصادفی با فردی به نام اقای براون لو برخورد میکند و پرده از اسرار زندگی الیور برداشته میشود ....


با صلوات بر محمد و ال محمد