رضایت از زندگی

مطالبی برای زندگی بهتر

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

معرفی کتاب (4)

کتاب ازمجاهدین خلق تا منافقین

موضوع این کتاب، مروری کوتاه بر تاریخچه، مواضع عملکرد سازمان سیاسی – نظامی موسوم به مجاهدین خلق است که بیش از ۴ دهه پیش شکل گرفت و طی ۳ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران عموما با نام سازمان «منافقین» شهرت یافت و شناخته می‌شود. این سازمان به دلایل مختلفی از دهه ۵۰ شمسی به بعد، در بین گروه‌ها و احزاب، یکی از مطرح‌ترین گروه‌ها محسوب شده است که افکار عمومی چه در سطح نخبگان و چه عموم، در مقاطع مختلف نسبت به آن توجه و حساسیت ویژه‌ای نشان می‌دهند.

این کتاب ترجمه صادق تهرانی است که با مطالعه ان با ماهیت ضد دینی و وحشیانه و تروریست این سازمان اشنا خواهید شد .سازمان مجاهدین خلق ایران سازمان سیاسی اسلام‌گرا و چپ‌گرایی با ساختار شبه‌نظامی است .این سازمان در سال ۱۳۴۴ به رهبری محمد حنیف‌نژاد پایه‌گذاشته شد. سازمان مجاهدین پس از شکل‌گیری، به اقدام مسلحانه علیه دودمان پهلوی پرداخت. سازمان از اواخر دهه ۱۳۴۰ متحمّل ضربات سختی از سوی سازمان امنیت و اطلاعات کشور (ساواک) شد و رهبران سازمان به حکم دادگاه نظامی وقت، به جرم «اقدام علیه امنیت کشور، اعمال تروریستی و ترور اتباع ایرانی و آمریکایی»، به اعدام محکوم و برخی نیز زندانی شدند. در سال ۱۳۵۴ بعد از رهبری تقی شهرام و بهرام آرام و اقدام به ترور مجید شریف واقفی و حذف نیروهای مذهبی سازمان در بیرون زندان، سازمان بیانیه اعلام تغییر ایدئولوژی از اسلام به مارکسیسم را منتشر کرد. اما نیروهای سازمان در زندان به دو دسته تقسیم شدند و گروهی به رهبری مسعود رجوی بر مواضع پیشین وفادار ماندند...

در شمار افراد زیاد و بیگناهی که به دست این گروه ترور شدند اسامی گروه مشهوری نیز به چشم میخورد مثل :

سید محمد بهشتی

علی صیاد شیرازی

سید عبدالحسین دستغیب

عطالله اشرفی اصفهانی

عبدالکریم هاشمی نژاد

سید محمد بهشتی

و همچنین در لیست ترور های ناموفق  اسامی معروفی هم وجود دارند:

سید علی خامنه ای

سید احمد خمینی


با صلوات بر محمد و ال و محمد

و با درود بر روان پاک امام خمینی (رحمة الله علیه)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

معرفی کتاب (3)

خوشه های خشم

خوشه های خشم نام کتابی است اثر جان اشتاینبک.مطالعه این کتاب باعث میشود شما به مشکلات دردناک مردم کشاورز امریکا که به خاطر صنعتی و ماشینی شدن جامعه و بدهی به بانک ها اواره شدند اشنا شوید.در حقیقت زمانی که پای صنعت و توسعه‌ی اقتصادی و به تبع آن نوعی دگرگونی در زندگی مردم و بالاخص برزگران و پیشه‌وران بوجود می‌آید و به نحوی حالت گذاری می‌شود بین سنت و توسعه ، خشم خوشه‌های بارور شده شکل می‌گیرد .

این رمان در محکومیت بی‌عدالتی و روایت سفر طولانی یک خانوادهٔ تنگدست آمریکایی است که به امید زندگی بهتر، از ایالت اوکلاهما به کالیفرنیا مهاجرت می‌کنند؛ اما اوضاع آن‌گونه که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند پیش نمی‌رود. اتفاقات این رمان در دههٔ ۱۹۳۰ میلادی و در سال‌های پس از بحران اقتصادی بزرگ آمریکا روی می‌دهد.

اشتاینبک برای نگارش این رمان برندهٔ جایزهٔ پولیتزر و جایزه نوبل شد. این رمان هم‌اکنون جزو چهل اثر کلاسیک سدهٔ بیستم به‌شمار می‌آید. مجلهٔ تایم نیز این رمان را در فهرست صد رمان برتر انگلیسی‌زبان از سال ۱۹۲۳ تا سال ۲۰۰۵ جای داده‌است.

این کتاب در ایران توسط شاهرخ مسکوب و عبدالرحیم احمدی به فارسی ترجمه شده‌است.

وقتی اشتاینبک این رمان را نوشت زیاد به مذاق سرمایه دارن و زمین داران آمریکا خوش نیامد. این کتاب برای مدتی در آمریکا ممنوع شد ولی بدلیل حقیقت گویی و هم دردی با قشر پائین جامعه جای خودش را باز کرد و خواننده های زیادی داشت.نارضایتی سرمایه داران از حقیقت گویی اشتاین بک آنها را واداشت تا حرفهایی بر خلاف انچه کتاب گفته بود تحویل کشاورزان که اغلب هم بی سواد بودند،بدهند. آنها کتاب را ضد کلیسا معرفی کردند و همین طور به دروغ گفتند که تصویری که این کتاب از کشاورزان به نمایش گذاشته تصویر مردمی وحشی است. کشاورزان هم از همه جا بی خبر به کتابخانه ها رفتند و این کتاب را آتش زدند.

جان اشتایبک در زندگی دو رویه را پیش میگیرد و در ابتدای کار چون خودش طعم فقیری را چشیده بود و حتی مثل کارگران و کشاورزان کار میکرد بسیاری از اثارش در حمایت از فقیران بود .اما در ادامه زندگی اش وقتی به رفاه و ثروت رسید به صورت ناگهانی مردم فقیر که روزگاری خودش مثل انها بود را فراموش کرد و حتی به حمایت از جنگ افروزان کشورش در ویتنام پرداخت که البته در این دوره نتوانست اثار برجسته ای خلق کند .

با صلوات بر محمد و ال محمد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

عادت های پیر کننده

عادت های پیر کننده

عادتهای پیر کننده را بشناسیم

دیر خوابیدن
کم تحرکی و ورزش نکردن
تمایل به خوراکی های شیرین
سیگار کشیدن
مالیدن چشم
تغییر پی در پی وزن
خوابیدن روی شکم
کنترل نکردن استرس
نداشتن برنامه غذایی سالم
نوشیدن ناکافی آب نسبت به نیاز بدنتان
خصومت و دشمنی

با صلوات بر محمد و ال محمد



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft

اعتماد به خدا

قفل

خداوند هیچ قفلی را بدون کلیدش خلق نمیکند.
و هیچگاه مشکلات را بدون راه حلشان، سر راهتان قرار نمی دهد.

به او اعتماد کنید...

با صلوات بر محمد و ال محمد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft

حق الناس

حسینی باشیم

شهید دکتر مصطفی چمران: شب عاشورا امام حسین به یارانش فرمود :هر کسی از شما حق الناسی به گردن دارد برود. او به جهانیان فهماند که حتی کشته شدن در کربلا هم از بین برنده حق الناس نیست.در عجبم از کسانی که هزارن گناه میکنند و معتقد اند یک قطره اشک بر حسین ضامن بهشت ان هاست ...
حق الناس فقط مالی نیست .فقط کلاهبرداری یا دزدی نیست .زخم زبان زدن به کسی ، متلک پرانی کردن، تهمت زدن، غیبت کردن، ابروی بنده ای را پیش دیگران بردن،  خبرچینی کردن میشود حق الناس .دل شکستن زرنگی نیست،کسی رو زخم زبان زدن زرنگی نیست...مراقب باشیم اه کسی را درنیاوریم،پس باید در این ایام عزیز رفتارمان حسینی باشد.اگر دل مومنی را بشکنیم یا کسی را ازار بدهیم با هزاران گریه برای امام حسین هم تسویه نمیشود ...زیارت خانه خدا زیارت امام حسین و عزاداری برای اهل بیت و ....خیلی خوب است اما خود خدا و امام حسینی که انقدر روی حق الناس تاکید داشتن این زیارت را وقتی قبول میکنند که حق الناسی بر گردنمان نباشد.پس بهتر است رفتارمان را حسینی و خدایی کنیم ...

با صلوات بر محمد و ال محمد


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

انسان موفق

انسان موفق

انسان موفق کسی است که قادر است
با آجرهایی که دیگران به سویش پرتاب می‌کنند
پایه و بنیادی محکم و استوار برای خودبسازد!

با صلوات بر محمد و ال محمد


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

خواص انار

انار

انار یک منبع بی نظیر آنتی اکسیدان

انار منابع غنی انتی اکسیدان است.همچنین انار منبع غنی ویتامین C است. با خوردن یک عدد در روز نصف نیاز روزانه شما به این ویتامین تامین خواهد شد.

با صلوات بر محمد و ال محمد


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

آنتی بیوتیک های طبیعی

انتی بیوتیک طبیعی

آنتی بیوتیک طبیعی

سیر
پیاز
عصاره هسته گریپ فروت
ترب کوهی
ویتامین C
دارچین
سرکه سیب
زنجبیل
اکالیپتوس

با صلوات بر محمد و ال محمد


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

بخشش

در راه خدا

اینقدر نگو :
 اگه ببخشم کوچک می شوم

 اگه با گذشت کردن
کسی کوچک می شد

 خدا اینقدر بزرگ نبود...

با صلوات بر محمد و ال محمد


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

رها کردن ذهن

ارامش

راز آرامش …
در رها کردن ذهن
از نگرانی هاست …

قدرت بالاتری از تو
وجود دارد
که حواسش به همه چیز هست
به او بسپار و آرام باش …

با صلوات بر محمد و ال محمد


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

محرم...

محرم

هر دم به گوش می رسد آوای زنگ قافله ، این قافله تا کربلا دیگر ندارد فاصله .
حلول ماه محرم ، ماه پژمرده شدن گلستان فاطمه تسلیت باد . التماس دعا

با صلوات بر محمد و ال محمد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft

تناسخ و کارما

تناسخ وکارما

احتمالا در زندگی خودتون با افرادی مواجه شدید که میگویند ما به تناسخ و کارما اعتقاد داریم.

در حقیقت سودجویانی وجود دارند که با استفاده از دروغ های امیخته به حقایق دینی و با استفاده از احساسات مذهبی مردم خصوصا جوان ها در حال نشر این عقاید خرافه و باطل هستن , که اگر فرهنگ و اگاهی مردم خصوصا جوان ها تقویت نشود اسیب بسیاری دربر خواهد داشت .

متاسفانه خیلی از افرادی که در این موضوع بهشون برخورد کردم واقعا دچار جهل بودن و درست نمیدانستن که پیرو چه مسلکی شدن ,در واقع فکر میکنن که اگر بگویند ما به کارما اعتقاد داریم یعنی خیلی روشنفکر هستن .انگار شده یه جورایی با کلاس بودن و خاص فکر کردن .اما حتی نمیتونن در جواب چرایی ان دلیل عقلی و نقلی درستی مطرح کنن.

برای ان دسته از دوستانی که در مورد کارما وتناسخ اطلاعاتی ندارند یک توضیح مختصر میدم و بهتر است برای اطلاعات بیشتر به کتاب های مربوطه مراجعه کنند :

تناسخ :در ایین هندی ها , بودایی ها و ...تناسخ یعنی برگشت ارواح و بازگشت مکررشان به دنیا.یعنی وقتی یکی میمیرد روح او به برزخ و قیامت نمیرود بلکه بلافاصله به جسم دیگری در دنیا برمیگردد.معتقدان به تناسخ میگویند بهشت و جهنمی وجود ندارد و اعتقادی به معاد ندارند. و افراد نتیجه کار خود را در همین دنیا میگیرند یعنی بستگی به این دارد که فرد در زندگی قبلی خود ادم خوبی بوده یا بد و بسته به ان در جسم دیگری وارد میشود مثلا یا انسان یا حیوان یا گیاه یا جمادات.احتمالا به همین دلیل است که در هند حیوانات رو میپرستن و اجازه کشتن نمیدهند چون اعتقاد دارند روزی انسان بوده اند.

کارما : به معنی مجموعه اعمال فرد در طول عمر اوست که نتیجه این اعمال، شکل او را در زندگی بعدی مشخص می‌کند.یعنی این خدا نیست که به نسبت اعمال بشر پاداش می‌دهد یا تنبیه می‌کند بلکه کردارها ذاتاً پیامدهای خوب یا بد را همراه خود دارند.

اما طبق ایات قران و روایت های مستند این عقاید رد و باطل هستن:

آیه ۹۹-۱۰۰ مومنون: تا زمانی که مرگ یکی از انها فرا رسد و میگوید: پروردگارا مرا بازگردان باشد که در انچه ترک کرده ام عمل صالح انجام دهم.و خداوند میگوید هرگز.(هم راجع به نیکوکاران و هم ستمگران )
آیه ۵۱-۵۳ سوره یس: و در صور دمیده شود، ناگهان آنها از قبرها شتابان به سوی پروردگارشان میروند.
آیه ۱۱سوره غافر: آنها میگویند: پروردگارا ما را دوبار می راندی و دوبار زنده کردی، اکنون به گناهان خود معترفیم ایا راهی برای خارج شدن از دوزخ وجود دارد. مراد از دو مرگ و دو زنده شدن مرگ در پایان عمر و مرگ در پایان برزخ و مراد از دوبار زنده شدن در برزخ و زنده شدن در قیامت است
آیه ۱۰۰ مومنون: پیش روی آنان از زمان مرگ تا روزی که مبعوث میشوند برزخی است.پس تا زمان برانگیخته شود در برزخ است.

پس از نظر قران :تکلیف روح پس از مرگ ان است که در قالبی مشابه قالب دنیا قرار میگید و این جریان در عالم برزخ روی میدهد و درقیامت با زنده شدن بدن اصلی روح از قالب بدن برزخی بیرون آمده و به بدن اصلی باز میگردد.یعنی بعد از مرگ دیگر روح به دنیا بر نمیگردد.

طبق روایات هم تناسخ و کارما رد و باطل هستن :

امام رضا(ع):  من قال بالتناسخ فهو کافر بالله العظیم یکذب بالجنته و النار . هرانکس که به تناسخ باور داشته باشد او به خداوند بزرگ کفر ورزیده و بهشت و جهنم را  تکذیب کرده است .

امام صادق (ع ) میفرماید: ارواح مومنان در برزخ در بدنهایی شبیه بدنهای دنیوی انان است. روح انسان پس از مرگ خود را با بدن برزخی و قالب مثالی مییابد.

مرحوم کلینی از علی بن ابراهیم آورده است:
به حضرت صادق(ع) گفتم:جانم فدای شما باد.میگویند ارواح مومنین پس از خارج شدن از بدن بصورت پرندگان در می آیند و این پرندگان در اطراف عرش خدادرپروازند درست است؟
حضرت فرمودند: خیر، احترام مومن در پیشگاه خداوند بیش از این است که روح او بصورت مرغ و یا پرندگان درآید سپس فرمودند روح افراد پس از خارج شدن از بدن داخل بدنی همانند بدن دنیایی او قرار میگیرد.

اما استاد مصطفی حسینی طباطبایی در مورد پیامد منفی اخلاقی این اعتقاد این است که :

چون معتقدان به این جریان میگویند روح ادم های بد و ظالم بعد از مرگ به بدن کر ها کور ها و نیازمندان و بیماران وارد میشود که نتیجه اعمالشان را ببینند پس ان ها نسبت به این افراد ترحم و دلسوزی ندارن و میگویند دیگر به این افراد کمک نمیکنیم.در صورتی که این تفکر خلاف عدالت خداوند و بر خلاف رحم و انصاف و تعالیم همه ی ادیان است .

دلایل زیادی برای رد این عقیده وجود دارد که بعضی از ان ها اشاره میکنم :

به طور اماری ثابت شده تعداد افراد جهان رو به افزایش است  یعنی مرگ و تولد وجود دارد .ولی به نسبت تولد ها بیشتر از مرگ است پس این نشان میدهد روح های جدیدی خلق شده است .در صورتی که معتقدان تناسخ میگویند روح ها از بین نمیروند وبعد از مرگ به بدن دیگر منتقل میشوند.پس این جسم هایی که متولد میشوند بدون روح میمانند ؟؟؟

معتقدان به تناسخ میگویند بعد از مرگ روح ها سرگردان نمیمامند و بلافاصیه وارد بدن دیگر میشوند.اما این نظر هم رد است .برای مثال در بمب باران هیروشیما هزاران نفر همزمان کشته شدن .اما ایا دقیقا در همان لحظه هزاران نفر دیگر متولد شدن که روح به بدنشان منتقل بشود ؟؟؟پس میبینیم که غیر واقعی است .

بدن ما و روح ما تاثیر متقابل دارن بر هم .مثلا وقتی ما از چیزی شرمسار یا خجالت زده میشویم ناراحتی های روحی پیدا میکنیم و  یا به وسیله ناراحتی های روحی به ناراحتی های جسمی مبتلا میشویم .پس ایا میشود روح یک فرد 80 ساله که تجربه دارد و بینش دارد و قوای روحی اش به فعل رسیده به بدن یک نوزاد(که یک روح تازه باالقوه احتیاج دارد ) وارد شود ؟ خیر -چون این خلاف تناسب نظام عالم و خلقت خداوند است.

از دیگر عقاید تناسخ این است که ان ها مدعی هستن که میتونن احضار روح کنن مثلا ارواح خبیثه و ارواح خوب -این ادعا با نظر خودشون متناقص استد چون مگر میشود روحی که در بدن کسی است را احضار کرد ؟؟؟پس روح ازاد است که انها میتوانند احضار کنند .


اما شعری از مولوی در رد تناسخ :

از جمادی مُردم و نامی شدم

وز نما مُردم به ‌حیوان سرزدم

مُردم از حیوانی و آدم شدم

پس چه ترسم؟ کی ز مردن کم شدم؟

دیگر بمیرم از بشر

تا برآرم از ملائک بال و پر (میگوید بشر وقتی مرد به عالم ملایک میرود نه به بدن بشر دیگر . بعد بالاتر)

وز ملک هم بایدم جستن ز جو

کل شیء هالک الا وجهه

بار دیگر از ملک پران شوم

آنچه اندر وهم ناید آن شوم

پس عدم گردم عدم چو ارغنون

گویدم کانا الیه راجعون


با صلوات بر محمد و ال محمد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft

معرفی کتاب 2

عروس پندوریک

عروس پندوریک

این کتاب نوشته ی ویکتوریا هولت است که علی دستجردی ان را ترجمه کرده است .

داستانی بسیار جذاب و ترسناکی دارد .خواندن ان را به علاقمندان به رمان های خارجی توصیه میکنم.

در مورد داستان :

روزی که قدم به خانه «پندوریک» گذاشتم نمی دانستم این چنین به سرعت دستخوش تغییر می گردد و باور نمی کردم زمانی برسد که حتی جانم مورد تهدید قرار گیرد. مردی که با او ازدواج کردم همه خصوصیاتی را که از یک شوهر خوب می توان انتظار داشت دارا بود. عشق، حمایت، فداکاری و تصویری که از زندگی مشترک در ذهن داشتم تصویری زیبا و دل انگیز بود. ولی ناگهان همه چیز به گونه ای تغییر کرد که انگار با یک غریبه و یا شاید یک دشمن زندگی می کنم...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

خواص ارکیده

ارکیده

ارکیده در شب اکسیژن ساطع کرده و در طول خواب، انرژی‌هایتان را متعادل می‌کند. انرژی مثبت آن، عشق را تقویت کرده و موانع و انرژی‌های منفی را دور می‌کند.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

عصبانیت

عصبانیت

تمرین کنیم وقتی عصبانی هستیم، مراقب گفته های خود باشیم!
چون عصبانیت ما فروکش خواهد کرد، اما حرف های ما یک جا باقی خواهد ماند...
برای همیشه...


با صلوات بر محمد و ال محمد



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft

فکر

زندگی در حال

حضرت علی علیه السّلام:

فکر تو
گنجایش هر چیز را ندارد،
پس آن را برای آنچه مهم است، فارغ گردان

غررالحکم،ج۲،ص۶۰۶


با صلوات بر محمد و ال محمد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft

مضرات امواج موبایل

موبایل

نور ساطع شده ازوسایل الکترونیکی مثل موبایل قبل از خواب میزان ترشح هورمون ملاتونین که در خواب موثر است.ودرشب به بالاترین میزان خودمیرسد را پایین می‌آورد.وسبب اختلال در خواب میشود


با صلوات بر محمد و ال محمد



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft