رضایت از زندگی

مطالبی برای زندگی بهتر

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

و عشق ...

عشق

هرگز نمیرد ان که دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده ی عالم دوام ما

(حافظ)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

همسر عزیزم تولدت مبارک

تولد

 

my lovely husband...happy birthday
you are my sweetheart ,and iam glad you are mine...
as  days  go  by  my  feelings  get  stronger , to  be  in  your  arms...
you  are  my  heart , my  treasure , my everything
i  believe  god  gave  me  a  gift , its  you , my  love ...
iam  luckiest  to  have  you  in  my  life, you  are  unique , genius , the best ... you  are  beat  of  my  heart ...
i  want  to  confess  to  you ,how  much  i  always  love  you
I  hope  all  your  birthday  dreams  and  wishes  come  true
I  wish  God  bless  you  with  all  joy  and  cheers ,good  things  in  life , happy  days  and  night  and  i  wish  stay  from  every  sorrow  and  grief

i  send  a  lot  kisses  and  hugs  for  you  this  day
be   happy   my   love

تولد

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
fatemeh ft

شهادت امام صادق (ع) تسلیت باد

شهادت امام صادق

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

ظلم

ظلم

اگر در جایی و زمانی در حقمون ظلم شد و دلمون شکست , اگر در هر جای دنیا به مظلومی ظلم شد , در اوج لحظات سخت بدانیم که خداوند از ظالمان غافل نخواهد بود و هیچ ظلمی بی جواب نخواهد بود .مگر میشود خدا به فریاد مظلومی که فریادرسی جز او ندارد ,نرسد...دل شکستن , حق الناس  , دزدی , غارت , کشتار مردم مظلوم و بی دفاع و ....ظلم هایی هستند که خداوند از انها به سادگی عبور نخواهد کرد 

((ولا تحسبن الله غافلا عما یعمل الظالمون انما یؤخرهم لیوم تشخص فیه الابصار ))

و مپندار که خداوند از آنچه ظالمان انجام می دهند، غافل است ، همانا آنها را برای روزی که چشمها در آن خیره می شوند، تأخیر انداخته است...

این ایه خطاب به پیامبر(ص ) است ومی فرماید: تو از اینکه می بینی ستمگران غرق رفاه و مادیت بوده و مشغول فسادانگیزی هستند، گمان نکن که خدا از اعمالشان غافل است ،بلکه به آنها مهلت داده وعذابشان را تأخیر انداخته ، برای روز قیامت که از هول آن چشمها در چشمخانه از حرکت باز می مانند، این آیه برای ستمکاران جنبه انذار و تهدید و برای سایر مردم جنبه تسلیت دارد تا دلهایشان با دانستن این مطلب آرام شود.
سوره ابراهیم ایه ی 42

با صلوات بر محمد و ال محمد
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
fatemeh ft

چرا شراب حرام است ؟

چرا شراب حرام است ؟


چرا الکل حرام است

 

1-ایا در قران به حرام بودن شراب اشاره شده است ؟

پاسخ : بله. ایات فراوانی وجود دارد از جمله :

- انّما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون (مائده ایه 90)

تحقیقاً شراب و انواع قمار و بت پرستى و یا سنگ هایى که براى قربانى نصب شده و چوبه هاى قرعه (براى کشف امور غیبى)، پلیدى از کارهاى شیطان است، از آن دورى گزینید، شاید رستگار شوید.

-انما یرید الشّیطان ان یوقع بینکم العداوة و البغضاء فى الخمر و المیسر... (مائده  آیه 91) شیطان مى خواهد کینه توزى و دشمنى را از طریق شراب و قمار در میان شما بیفکند و تضادهاى داخلى را تشدید نماید و شما را از یاد خدا و نماز باز دارد، آیا باز هم دست از آن بر نمى دارید.»

-یسئلونک عن الخمر و المیسر قل فیهما اثم کبیر و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما (بقره-ایه 219 )

تو را از شراب و قمار مى پرسند، بگو: در آن دو گناهى بزرگ است و سودهایى براى مردم و گناهشان از سودشان بیشتر است

خداوند تعالى در سوره النّحل آیه 67 میفرماید :
از میوه جات درختان خرما و انگور به شما روزى دادیم . از خرما و انگور چیز مست کننده یعنى شراب تهیّه مى کنید و غیر از شراب روزیهاى خوب آماده میکنید مثل سرکه و شیره

2-ایا روایاتی درمورد حرام بودن شراب و نکوهش ان وجود دارد؟

پاسخ : بله

 پیامبر (صلی الله علیه و آله) به حضرت على (علیه السلام) فرمود: «اگر همه گناهان را در خانه اى جمع کنند، کلید آن شراب است.» وسائل الشیعه، ج 17، ص 271

امام على (علیه السلام) مى فرماید: «خداوند شراب و مى گسارى را براى سلامت عقل حرام کرده است.» ( نهج البلاغه، حکمت 252)

امام صادق (علیه السلام) نیز فرمود: «اگر کسى دخترش را به شراب خوار بدهد مانند این است که او را در آتش انداخته است.» (وسائل الشیعه، ج 17، ص 249)

امام رضا علیه السلام فرمودند: خدا شراب را بدان جهت حرام کرد که مایه فساد و بازداشتن عقل از درک حقایق و از بین بردن شرم و حیا است.

امام باقر(ع) میفرماید : شرابخوار با روى سیاه و دهان کج و زبان بیرون آمده و ناله و فریاد از شدّت تشنگى وارد قیامت مى گردد و به او از چاهى که در آن چرک بدن زنان زناکار ریخته شده مى آشامانند

امام صادق ( ع) میفرماید : اى یونس بن طبیان از طرف من به مردم بگو : هر کس که جرعه اى شراب بنوشد خداوند و ملائکه و انبیاء و مؤمنان او را لعنت مى کنند زیرا مستى شراب روح ایمان را از کالبد مى برد و به جایش روح پست و کثیف و لعنت شده قرار میدهد

مردى خدمت امام صادق (ع) مشرّف شد و پرسید : چرا خداوند شراب را حرام کرده با این که لذّتش فوق لذّات است . امام صادق ( ع ) فرمود : خدا شراب را حرام کرد زیرا ریشه ى تمام بدیها و ناپاکیها است .
شرابخوار در حال مستى عقلش را از دست میدهد و خداى خود را نمى شناسد هر گناهى مرتکب مى شود و هتک حرمت مى کند قطع رحم مى کند و به نا پاکیها و هرزه گیها آلوده مى شود . شخص مست اخطارش در دست شیطان است . اگر شیطان به او دستور بدهد که در برابر بت سجده کن سجده مى کند و به هر سو او را بکشاند مى رود .
احتجاج طبرسى . وسائل الشیعه جلد 17

جمعى از طایفه ى قریش در مسجدالحرام نشسته بودند که امام پنجم حضرت امام محمد باقر (ع) وارد شد یکى از آن میان اشاره به آن حضرت کرد و به دیگران گفت : این مرد پیشواى مردم عراق است گفتند یک نفر برود و از او مسئله اى بپرسد ، جوانى برخاست و خود را به امام باقر (ع) رسانید و پرسید : در میان گناهان کبیره چه گناهى بزرگترین گناهان است ؟ امام باقر (ع) فرمود : شرابخوارى ، آن جوان برگشت و به دوستان خود اطلاع داد که آقا فرمود شراب انسان را به زنا و دزدى و آدم کشى و شرک به خدا مى کشاند و گناهانى که مترتب بر شراب هستند از تمام گناهان بزرگترند . فروع کافى جلد 6 - وسائل الشیعه جلد 17

به حضرت على امیرالمؤمنین (ع) عرضه داشتند : شما فرمودید شراب از دزدى و زنا بدتر است ؟ فرمود: آرى زنا کننده ممکن است گناه دیگرى مرتکب نشود . دزد ممکن است گناه دیگرى مرتکب نشود . ولى شرابخوار چون مست شد زنا مى کند ، آدم مى کشد ، نماز را رها مى سازد .
وسائل الشیعه جلد 17 ص 250

 

3-ایا از نظر عقلی شراب حرام است؟

پاسخ:بله-چون بعد از مصرف شراب  الکل وارد خون میشود و خون بعد از عبور از مغز موجب ضعف اعصاب مغز میشود .در نتیجه خویشتن داری که موجب شرم و حیا در انسان میشود و عملی است ارادی بعد از مصرف الکل از بین میرود و باعث کارهای خطرناک و زشت میشود .چون فرد اراده و اختیارش را از دست میدهد.در واقع با مراجعه به کتاب های فراوانی که دانشمندان و علما در مورد مضرات شراب نوشته اند و دریافتند که مضرات شراب از فواید ان بی نهایت بیشتر است پس عقل سلیم پی به حرام بودن شراب میبرد.

 

4-ایا مصرف الکل از نظر اخلاقی حرام است ؟

پاسخ : بله -انسان در اثر آشامیدن الکل بکلّى از خودبیخود گردیده و حرکاتى از او سر میزند که مخالف عقل و انسانیّت است بلکه ممکن است مرتکب قتل و جنایت گردد چنانچه اتّفاق افتاده آدم الکلى همسر و فرزندش را بکشد. براى شرابخوار مست زناى با مادر و دختر و خواهر امرى عادى است زیرا به هنگام مستى آنان را تشخیص نمى دهد و نیز براى مشروبخوار ترک نماز کار آسانى است .وسائل الشیعه جلد 17 ص 251

 

5-ایا الکل از نظر طبی مضر است؟

پاسخ :بله . درد معده –امراض کلیوی و کبدی و جلدی –تورم حلق طوری که مزه غذا حس نشود –اوره و اسم –ورم در حنجره و گرفتگی صدا-امراض عصبى ، لرزش دست ، لکنت زبان ، فلج ، سستى کمر ، بیخوابى ، دیدن خوابهاى وحشتناک ، بى ارادگى ، بى غیرتى ، بى میلى به غذا ، فراموشى ، بى طاقتى ، کم خونى ، ضعف استخوان ، دیوانگى و غیره

 

6-ایا مستی و جنون در اثر مصرف الکل از نظر علمی حقیقت دارد؟

پاسخ : بله –در ابتدا پس از مصرف الکل وارد هر سلول و حفره ای مثل مغز و کبد و ... از بدن که شود اب درون سیتوپلاسم سلول هارا جذب خود میکند در نتیجه ترکیب شیمیایی سلول تغییر میکند و سلول دیگر نمیتواند وظیفه اصلی خود را انجام دهد و یک احساس مستی در فرد ایجاد میشود که فرد تصور میکند دچار شادابی و نشاط است و به مصرف مجدد اعتیاد پیدا میکند.

در واقع پس از مصرف مجدد یک حرارتی در معده ایجاد میشود که به علت وجود رشته های عصبی در سراسر بدن این حرارت به کل بدن سرایت میکند.سپس حرکت قلب شدید میشود و خون را با فشار بیشتر پمپ میکند وضربان قلب تند و چهره سرخ میشود .سپس تنفس سریع و قوای جنسی فرد تحریک میشود .از انجایی که خون در گردش است با فشار وارد مغز میشود و فشار رگ و خون باعث سر درد و تلو تلو خوردن و هذیان گفتن فرد میشود و فرد تمایل به روابط جنسی رقاصی و مزاح و شوخی حتی گاهی خارج عرف میشود.

 

7-ایا شراب در کل حرام است یا مثلا مصرف چند قطره از ان مانعی ندارد؟

پاسخ: طبق ایات قران و روایت پیامبر و معصومین شراب کلا حرام است.چه یک قطره باشد چه بیشتر.در بعضی نوشابه ها یا مواد خوراکی خصوصا در خارج از کشور نوشته شده است که درصد بسیارکمی الکل وجود دارد.متاسفانه بعضی ها تصور میکنند چون درصدش خیلی کم است اشکال ندارد.در صورتیکه حتی وجود درصد بی نهایت کم الکل در هر ماده خوراکی ان را نجس و حرام میکند.

 

8-ایا مثالی برای سمی و کشنده بودن الکل وجود دارد ؟

پاسخ : بله -شما براى امتحان اگر سفیده تخم مرغ را در ظرفى بریزید و چند قطره ویسکى یا مسکرات دیگر در آن بچکانید خواهید دید که فورا ً سفیده منجمد شده و رنگش تغییر مینماید مثل اینکه آن را روى آهن داغ یا در آب جوش افکنده باشید از طرفى چون ثابت شده معده و قلب و کبد از موادى شبیه سفیده تخم مرغ ترکیب یافته بر ما بخوبى معلوم مى شود که الکل با اعضاء بدن چه میکند . آبهاى اعضاء بدن را جذب کرده و نقصان در احساسات اعضاء حاصل مى شود .

 

 

8-ایا درست است که نماز فرد شرابخوار تا 40 روز مورد قبول نیست ؟

پاسخ :بله –البته این عدد احتمالا مفهوم دیگری هم دارد وبدین معنا که انقدر این عمل قبیح و زشت است که فرد شرابخوار تا 40 روز توفیق نماز مورد قبول خداوند را ندارد.یعنی عدد 40 نشان دهنده شدت حرام بودن مصرف شراب است. مانند اینکه خداوند به پیامبر میفرماید اگر تو 70 بار برای منافقین طلب مغفرت کنی انها ار نمیبخشم. مراد دراینجا کثرت است نه اینکه مثلا بیش از 70 مرتبه را میبخشم.

9-ایا دانشمندان غیر مسلمان هم به مضر بودن الکل اعتقاد دارند؟

بله -پزشکان متخصص از چهار گوشه ى جهان براى شرکت در کنگره جهانى مبارزه با الکل و الکلیسم در واشنگتن جمع شدند و بار دیگر زنگهاى خطر را بصدا در آوردند که : الکل دشمن شماره یک مغز است و دکتر ملوین کنزلى در جلسه ى این کنگره چنین گفت : مصرف کم الکل میتواند ضایعات مغزى بسیارى راسبب شود وقتى انسان از نوشیدن مقدار کمى الکل احساس لذّت و شادمانى مى کند نمى داند به نابودى سلولهاى مغزى خود کمک کرده است .وی عقیده دارد مصرف زیاد الکل چنان تغییراتى را در خون و رگها سبب مى شود که سلولهاى مغزى دچار کمبود اکسیژن مى شوند (چون اکسیزن که در خون موجود است به سلول های مغز نمیرسد) و از بین مى روند یا آنقدر به آنها صدمه میزند که شخص را دچار اختلالات مغزى مى کند . ورود الکل به خون گاه بشدت از جریان یافتن خون در بدن جلوگیرى مى کند و پاره اى از مواقع به لخته شدن خون منتهى مى گردد.

یک حکیم آلمانى مى گوید : بر در نوشابه فروشیهاى الکلى قفل بزنید و سپس زندانها را ازجنایتکاران تهى نمائید .
بنتام انگلیسى مى گوید : مسگرات در شمال مردم را ابله و در جنوب دیوانه مى کند .
دکتر بوته مى گوید : مرضى که الکل دوایش باشد نمى شناسم.

 

10-ایا الکل بزرگترین عامل جرم است ؟

پاسخ : بله . علت 75 درصد قتلها و 38 درصد ضرب و جرحها و 82 درصد حریق هاى عمدى و 68 درصد تصادفات رانندگى مصرف الکل بوده است

 

11-ایا فقط کسی که شراب مینوشد فعل حرام انجام داده است ؟

پاسخ : علاوه بر فردی که شراب مینوشد افراد دیگری شامل این فعل حرام میشوند که پیامبر این افراد را لعنت کرده است:کسانی که درخت انگور را با نیت تهیه شراب کاشته یا غرس یا نگهداری میکنند-کسانی که شراب را حمل و نقل میکنند یا ساقی یا فروشنده ی ان هستند.پس هرکس که به نحوی در تهیه و فروش و خرید ان نقش داشته باشد مرتکب فعل حرام شده است.

12-ایا مصرف شراب باعث شادابی و نشاط جسم و ارامش روح و تقویت ذهن میشود؟

پاسخ:متاسفانه خیلی از افرادی که به مصرف شراب عادت کرده اند این دلایل پوچ را می اورند.اما در حقیقت این افراد فقط خود را با این دلایل فریبنده سرگرم میکنند و فریب میدهند و توجه نمکنند که پس از یک لذت کوتاه  چه عوارض بدی برای خود و خانواده خود و نسل بعد خود بر جا میگذارند

13-ایا مصرف شراب برای مصارف پزشکی جایز است؟

پاسخ:خیر-تمامی فقهای شیعه و سنی  و پزشکان متعهد و معتقد شراب را حرام اعلام کرده اند و برای مصارف پزشکی تجویز نمیکنند.چون خداوند شفایی در حرام قرار نداده است.(قابل توجه دوستانی که برای مصرف شراب توجیه میارن که برای مصارف پزشکی مفید است : خداوند شفایی در حرام قرار نداده است و هیچ بیماری وجود ندارد که فقط و فقط شراب درمان ان باشد)

کلام اخر

خداوند بزرگ بسیار بخشنده و مهربان و توبه پذیر است ...هیچ گاه برای بازگشت به سوی خدا دیر نیست .نا امیدی از رحمت و بخشش خداوند بدترین گناهان است .اگر کسی خدای ناکرده به این عمل مرتکب شده است با توبه کردن و عدم تکرار این گناه به سوی خدا برگردد.چون خداوند درهای رحمتش را به سوی وی باز خواهد کرد. قطعا خداوند به وعده خود عمل کرده و توبه او را خواهد پذیرفت.

 إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ وَیُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِینَ

خدا توبه‌کنندگان‌ و پاک‌کنندگان‌ روح‌ را دوست‌ می‌دارد.سوره بقره ایه 222

با صلوات بر محمد و ال محمد

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft

دلگرمی و امید

دلگرمی و امید 

رمیله یکی از اصحاب امیرالمومنین علیه السلام، بیمار شده بود. تب سختی داشت.
می گوید:  روز جمعه شد. حس کردم کمی سبک شده ام. با خود گفتم : به نماز جمعه بروم و از خطبه های حضرت استفاده کنم.
در بین خطبه ها تب عود می کند به سختی تا پایان نماز خود را نگه می دارد.
پس از نماز پشت سر حضرت از مسجد کوفه خارج می شود.
حضرت می پرسند:  رمیله چه شد که آن طور ناراحت بودی؟
عرض می کند : در بین خطبه تبم عود کرد...
حضرت می فرمایند:
ای رمیله، هر مومنی که بیمار شود، ما هم به خاطر بیماری اش بیمار می شویم. اگر محزون شود ، ما به خاطر اندوهش اندوهگین می شویم .
و دعا نمی کند، مگر این که ما آمین می گوییم، و ساکت نمی شود، جز این که برایش دعا می کنیم.
چقدر مایه دلگرمی و امید است وقتی مومنان بدانند حجت و خلیفه خدا که واسطه فیض خداست، در میانشان زندگی می کند. در غم و شادی آن ها شریک است و لحظه ای از آن ها غافل نیست.

با صلوات بر محمد و ال محمد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft

اثرات خنده

خنده

خنده چگونه باعث شفای بدن می شود
 آندورفین ها مواد شیمیایی ای هستند که وقتی می خندیم در مغز آزاد می شوند. آن ها همان ترکیب شیمیایی مورفین را دارند و ضمن این که اثر آرام بخشی روی بدن می گذارند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.این امر توضیح می دهد که چرا آدم های شاد به ندرت بیمار می شوند در حالی که کسانی که مدام گله و شکایت می کنند اغلب اوقات بیمار هستند...!

با صلوات بر محمد و ال محمد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft

خواص کلم بروکلی

کلم بروکلی

 

جدیدترین تحقیقات نشان می دهند که مصرف مناسب کلم بروکلی از تنش های عصبی و ورم خصوصا در دوران قاعدگی در خانم ها می کاهد.ویتامین های موجود در آن منجر به افزایش جذب آهن و کلسیم غذا می شود.

با صلوات بر محمد و ال محمد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft

قضاوت

قضاوت

محتاط باشیم در
سرزنش و قضاوت دیگران

وقتی نه
از دیروز او 

  خبر داریم

و نه از فردای خودمان...

با صلوات بر محمد و ال محمد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft

سکوت

سکوت

 

قبل از پاسخ دادن به سوالات دیگران مدتی سکوت کن تا پاسخ بهتری بیابی

سکوتت در خاطر هیچکس نخواهد ماند؛

اما پاسخ ات را همیشه به خاطر خواهند سپرد.

با صلوات بر محمد و ال محمد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft