رضایت از زندگی

مطالبی برای زندگی بهتر

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

سال نو مبارک :)

سال نو مبارک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft

معرفی کتاب (12)

صد سال تنهایی
کتاب صد سال تنهایی , نوشته گابریل گارسیا مارکز , کتابی به زبان اسپانیایی است که برنده جایزه نوبل ادبی شد .نویسنده به گفته خودش 15 ماه خود را در خانه اش حبس کرد تا این اثر را خلق کرد .این کتاب در حقیقت نمادین است و بیانگر واقعیت های امریکای لاتین است . تا به امروز در حدود 27 زبان دنیا ترجمه شده است .البته در ایران چندین مترجم ان را ترجمه کرده اند و در اختیار ما قرار داده اند.سبک این کتاب رئالیسم جادویی است ,بدین معنی که  در آن همهٔ فضاها و شخصیت‌ها واقعی و حتی گاهی حقیقی هستند، اما ماجرای داستان مطابق روابط علّی و معلولی شناخته شدهٔ دنیای ما پیش نمی‌روند .

در مورد داستان : داستان در مورد شش نسل از خانواده بوئندیا است که در دهکده ای به نام ماکاندو , در جزیره ی کارائیب زندگی میکردند.جزیره ای که در ابتدا در ان فقط 20 خانه وجود داشت , اما بعد ها با امدن کولی ها که با خود جدیدترین اختراعات و اکتشافات نظیر اهن ربا را به انجا می اوردند پیشرفت کرد و با ساخته شدن راه اهن و ورود خارجی ها و استفاده از خاک حاصل خیز ان برای مزارع موز به رونق رسید .
داستان  از صحنه اعدام سرهنگ اوئرلیانو بوئندیا آغاز می شود که روبروی سربازانی ایستاده که اماده برای اعدام او هستند و اوخاطرات گذشته اش را در این حین مرور می کند . سرهنگ آئورلیانو بوئندیا پسر دوم اورسولا و خوزه آرکادیو است که اولین فرزندی ست که در دهکده ماکاندو به دنیا می‌آید.

از انجا که سبک این کتاب رئالیسم جادویی است یعضی  اتفاقاتی که در ان می افتد, عجیب غریب و خارج از روابط دنیای عادی ماست. افرادی که اهل کتاب هستند میدانند که این کتاب کتاب سخت و سنگینی است و شاید حتی با یکبار خواند ان را رها کنید و یا چیزی متوجه نشوید .البته اسامی بسیار زیاد و بسیار شبیه هم در این کتاب اورده شده است که شاید مجبور شوید بارها به عقب برگردید تا افراد را به یاد اورید .اما قطعا تجربه لذت بخش و جدیدی  از خواندن ان خواهید داشت. پیشنهاد میشود اگر وقت و علاقه دارید ابتدا از اثار ساده تر این نویسنده شروع کنید و یک مرتبه سراغ این کتاب سنگین نروید .

همچنین مطالبی را در کامنت در پاسخ به یکی از دوستان قرار داده ام که برای دوستانی که کتاب را مطالعه کرده اند مفید خواهد بود .


با صلوات بر محمد و ال محمد
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh ft