(گیاه درمانی)


تاثیر طبیعت بر جسم و جان آدمی بسیار روشن و واضح است و همان طور که طبیعت بر جسم و بدن اثر گذار است، بر روح و روان بشر نیز اثر گذار می باشد.

ارتباط با طبیعت باعث از بین رفتن غم و اندوه و افسردگی و برانگیختن حس شادی و طراوت و ارامش و سرزندگی میشود.اگر دقت کرده باشید وقتی به شخصی حتی یک شاخه گل هدیه میدهید برای چند ثانیه هم که شده لبخند میزند و واکنش مثبت از خود نشان میدهد .این به دلیل تاثیر مثبتی است که گل ها و گیاهان روی مغز ایجاد میکنند.

برای شروع...

1) اگر باغچه یا حیاطی در خانه مان داریم همین امروز به سراغ ان برویم و با مرتب کردن و ابیاری و یا کاشتن گیاهان و گل های جدید ظاهر ان را زیباتر کنیم...

2) اگر در اپارتمان هستیم و فضایی مثل حیاط در اختیار نداریم میتوانیم به گل فروشی برویم و چند گلدان اپارتمانی تهیه کنیم و ان ها را در گوشه هایی از خانه یا اشپزخانه یا تراس و یا اتاق خواب قرار دهیم وفضای خانه مان را عطراگین و زیبا کنیم ...علم ثابت کرده است قرار دادن گل و گیاه در اتاق خواب باعث ایجاد خوابی راحت تر و حتی دیدن رویاهای بهتر و ارامش میشود.گاهی وقت ها سعی کنید حتی سر میزغذا یک شاخه گل قرار دهید.

3) اگر در محیط کار هستیم میتوانیم از گلدان های کوچک استفاده کنیم تا هر زمان چشممان بهشان خورد احساس ارامش وشادابی کنیم.

4) سعی کنیم روزانه چند دقیقه را صرف ابیاری یا ابپاشی گیاهان کنیم.

اگر به دلیل مشغله زیاد فرصت طبیعت گردی را ندارید با اوردن گیاهان به خانه یا محیط کار خود را از این نعمت زیبا بهره مند سازید.یادتان باشد نیازی به خریدن گلدان های گران قیمت نیست.با بودجه ای اندک هم میشود به راحتی برای خود ارامش و انگیزه ایجاد کرد.در ضمن میتوانید باقی مانده اب لیوان خود را هم به این گیاهان زیبا بدهید تا از اسراف هم جلوگیری  کرده باشید.


با صلوات بر محمد وال محمد